Aktualita Lexikon Vitamíny

Biotin

 

Podpora metabolismu, zdravé pleti a vlasů

Biotin neboli vitamín B7 je důležitý pro přeměnu látek v organismu i pro dobrý stav vlasů a
pokožky (odtud i jeho další název vitamín H z německých výrazů Haar und Haut – vlasy a pokožka).
Udržuje optimální hladinu cukru v krvi a působí příznivě na psychiku.

Zdravý člověk přijímá většinou vitamín B7 v běžné potravě – zdrojem jsou například játra, luštěniny,
arašídy, mléko, sója, rýže, ovesné vločky či vaječné žloutky. Biotin pomáhá v organismu štěpit tuky,
cukry a bílkoviny a podílí se tak na energetické přeměně. Nedostatek vitamínu B7 se projevuje
kromě vlasů a pokožky i na stavu nehtů a sliznic.

Účinky

Biotin zabraňuje vypadávání, třepení i předčasnému šedivění vlasů. Je důležitý pro správné trávení
a díky schopnosti regulovat krevní cukr je vhodným doplňkem pro diabetiky. Podporuje vstřebávání
dalších vitamínů a má rovněž antioxidační vlastnosti.

Přirozené zdroje

Je obsažen hlavně v játrech, arašídech, vaječných žloutcích, houbách, grapefruitech či vodních melounech. Je zajímavé, že biotin je také produkován střevními bakteriemi, ale v této formě není pro náš organismus využitelný.

 

Projevy nedostatku

Nedostatek biotinu se projevuje vyrážkou v oblasti obličeje, vypadáváním vlasů, nerovnoměrným rozvrstvením obličejového tuku, ale také některými neurologickými projevy (mravenčení končetin) a depresemi či halucinacemi. U dětí se mohou vyskytnout i závažnější neurologické poruchy a opoždění vývoje.

 

LEAVE A RESPONSE

Pin It on Pinterest