Acetyl L-Karnitin

Acetyl L-karnitin je účinnější forma dobře známého a velmi oblíbeného L-karnitinu. Ovlivňuje metabolizmus mastných kyselin, podporuje lepší využití energie v organizmu. Zvyšuje odbourávání tukových zásob, podporuje spalování tuků. Zlepšuje schopnost vstřebávání informací, chápání a učení.

 

Tělesný tuk se ukládá v tukových buňkách, ale jako energetický zdroj se spaluje pouze v mitochondriích svalových buňkách. Aby se tuk přesunul z tukových buněk do buněk svalových, je zapotřebí účinku živiny zvané L-karnitin. Čím vyšší je hladina karnitinu ve svalu, tím více tělesného tuku se může přesunout a spálit. Ukázalo se, že přísun karnitinu v potravinových doplňcích zvyšuje hladinu karnitinu ve svalu.  Proto vám také pomůže zbavovat se tělesného tuku. Naše tělo si dovede L-karnitin vyrobit samo.

 

Karnitin souvisí také s činností štítné žlázy. Ta reguluje tvorbu energie a pokud je její činnost snížena, projeví se to přibýváním na hmotnosti ve formě tuku.

 

Negativní vlivy, které ovlivňují množství karnitinu v těle:

  • veganství – zásadní omezení konzumace všech potravin živočišného původu (nejvíce karnitinu se totiž nachází v mase, sýrech a vejcích)
  • střední a pokročilý věk- dochází ke ztrátě svalové hmoty a vzestupu hmoty tukové
  • ženy, které mají málo karnitinu přibírají tuk
  • nadměrná fyzická aktivita – karnitin potřebují např. vytrvalci
  • hladovění – při redukčních dietách je karnitin nejdůležitější účinnou a současně ochrannou látkou
  • zranění a operace – karnitin je látkou zlepšující průběh rekonvalescence
  • těhotenství, kojení a první měsíce života kojence – dostatek karnitinu je pro tato období velmi důležité

 

Konzumace karnitinu „šetří glykogen“, což je velmi důležité především pro sportovce. Snižuje tvorbu kyseliny mléčné (laktátu) v průběhu fyzické zátěže vysoké intenzity, uplatní se tedy nejen u vytrvalců. Po ukončení výkonu urychluje regeneraci.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pin It on Pinterest